Az Európai Unió határain belül működő kereskedőknél, illetve szolgáltatóknál történő internetes bankkártyás vásárlások – biztonsági okokból – 2021. január 1. napjától meghatározott esetekben csak kétlépcsős azonosítást követően mennek végbe. Ettől az időponttól az online fizetésre adott megbízások már csak abban az esetben kerülnek végrehajtásra, amennyiben a kártyabirtokos a bankkártya adatok megadását követően egyedi azonosítással is megerősíti fizetési szándékát. – forrás: GRÁNIT Bank.

Az interneten keresztüli bankkártyás fizetés kiegészül egy új lépéssel, amit erős ügyfél-hitelesítésnek (angolul Strong Customer Authentication-nek, röviden SCA-nak) nevezzünk.

A bankok és a kártyaelfogadók 2020 év végén, fokozatosan állnak át az új megerősítési módszerre, ezért 2021. január 1-ig különböző tranzakcióknál, különböző megerősítési módok fordulhatnak elő, ami az egyes szereplők felkészültségétől függ.

Hogyan történik majd az interneten keresztüli bankkártyás fizetés?

Ha mobilbankot használsz:

  1. lépés: Az online fizetési felületen add meg a kártyád adatait (ha nem mentett bankkártyás fizetést hajtasz végre).
  2. lépés: Kattints a mobilodra érkezett azonnali (push) értesítésre.
  3. lépés: Azonosítsd magad mPinnel vagy biometrikus úton (ujjlenyomattal, arcfelismeréssel).

 

Ha nem használsz mobilbankot:

  1. lépés: Az online fizetési felületen add meg a kártyád adatait (ha nem mentett bankkártyás fizetést hajtasz végre).
  2. lépés: Írd be az általad korábban rögzített internetes vásárlási jelszavad (bankfüggő, hogy hány számjegyből álló kódot kell megadni és bankfüggő az elnevezés is. Pl.
    1. OTP Bank = Telekód
    2. K&H Bank = internetes vásárlási jelszó
    3. Erste Bank = netbank jelszó
    4. UniCredit = Telefonbank PIN-kód
    5. Takarékbank = iPIN
    6. MKB Bank = Online PIN-kód
    7. Budapest Bank = internetes vásárlási jelszó
    8. Sberbank = Sberbank online fizetési jelszó
    9. GRÁNIT Bank = online vásárlási jelszó
    10. MagNet Bank = Internetes vásárlási kód

    3. lépés: Add meg az SMS-ben kapott, 6 számjegyű kódot.

    Kivétel:

    • a CIB Banknál 2021.01.01-től kizárólag a mobilalkalmazásban lehet jóváhagyni a fizetést. Az SMS-ben történő autentikáció megszűnik.

    Mit tegyek? Hol tudom beállítani?

    Ha az internetes fizetéseidet a bankod mobilbanki alkalmazásában szeretnéd jóváhagyni, akkor javasoljuk, töltsd le az alkalmazást!

    Ha nem szeretnéd használni a mobilbanki alkalmazást, akkor az alábbiakra lesz szükség:

    • meg kell adnod a mobilszámodat, illetve
    • egy biztonsági kódot, amiket az internetes vásárlás során kell majd minden egyes alkalommal megadnod. A mobilszámot és a biztonsági kódot megadhatod:
    • a netbankban,
    • bankfiókban.

       

      HA JELENLEG NEM TUDSZ BANKKÁRTYÁVAL FIZETNI AKKOR AZ UTÁNVÉTES FIZETÉSI LEHETŐSÉGET IS VÁLASZTHATOD, AMI NEM JÁR PLUSZ KÖLTSÉGEKKEL.

      vasárnapon,hétfőn,kedden,szerdán,csütörtökön,pénteken,szombaton
      január,február,március,április,május,június,július,augusztus,szeptember,október,november,december
      Nem érhető el elég termék. Csak [max] maradt.
      Kosár
      Ingyenes szállítás [money] felleti rendelések esetén.
      Adj hozzá még minimum [money] értékben tétel(eke)t és rendelésedet ingyenesen kiszállítjuk!
      Gratulálunk! Rendelésedet ingyenesen kiszállítjuk!

      A kosarad üres.

      Megjegyzés (Céges számla, egyéni kérés, stb.)Megjegyzés szerkesztése